čtvrtek 1. ledna 2009

Hranice na Moravě

Jako vzpomínku na krásný výlet z roku 2008, představuji Hranice na Moravě.
Když jsme přišli k zámku, uvědomila jsem si, že jsem v Hranicích byla už jednou asi před 4 lety se školou. Tý jo!
Jinak byla pěkná zima, ale i tak se mi tam líbilo. Navíc jako třešničku na dortu jsme nakonec pomocí informační tabule našli i židovský hřbitov a synagogu (kolem které jsme několikrát nevědomky prošli). Trochu nechápu TL, že se mu chtělo zmrzat, ale zároveň mi tím ještě víc ten výlet zpříjemnil.


Cestou na náměstí a pohled na náměstí:







Hejno holoubků, kteří mi zpestřili program, když jsem se je snažila vyfotit.
A jestli neumřeli, tak tam krouží dodnes...






Průchozí moderně zrekonstruovaný zámek, který je přes zimu velice praktický (nemusíte jít tou kosou venku, ale ohřát se cestou, když jdete skrz něj).
Uprostřed krytého nádvoří je socha "mojí mamky" :)

TL v zámeckém klubu:
(Dodnes nechápeme pojem "zámecký klub")

Socha a ... socha(??) na domě:



Ulička a náměstí, když jsme už vzdali hledání židovských památek:



Dveře, do kterých vedly ťápoty a boží podloubí:





Po stopadesátiletém hledání jsme konečně našli synagogu a hřbitov (vypadá to, jako bych měla nový koníček). Bylo ale pondělí, takže do synagogy jsme se nedostali a hřbitov byl zamčen. Fotila jsem přes plot.







Schodky po cestě zpátky:



A nakonec moje oblíbené fotky zapadajícího sluníčka:

Žádné komentáře: