čtvrtek 19. června 2008

Na zámku v Rájci nad Svitavou

Minulou neděli jsme si s Betkou udělaly výlet na zámek do Rájce.
Po cestě jsme potkaly neidentifikovatelný předmět - kdyby ještě vysílali Kufr, poslala bych to Zedníčkovi jako hádanku, co to může být :D

Zámek byl krásný, ale (pro mě osobně) měl málo zajímavou historii. Původní zámek totiž někdy v polovině 18. století totálně vyhořel, takže byl postaven nový - na tu dobu velice moderní - bez historie.
Velkou část interiéru navíc tvoří orientální porcelán a jiná východní dekorace, kterou sem jako věno "dotáhla" kněžna Leopoldina :D To byla docela vtipná postavička.
Největší zážitek mám asi z knihovny, která vede přes 3 pokoje a je dvoupatrová - tam bych se prohrabala zejména v druhé místnosti (neprozradím, který obor tam najdete - zajeďte si tam).

No a nakonec jsem se jela podívat k Betce na byteček do Blanska a vlakem domů.
Adios.


















Jo! A samozřejmě některé fotky nejsou tak kvalitní, jak jste zvyklí - nefotila jsem je totiž já ;-P

2 komentáře:

MichałeM řekl(a)...

Gdzieś do Skandynawii, najlepiej Norwegii gdzie alergia mnie przestanie męczyć a państwo nie zakatuje i nie skaże na marazm ;)

MichałeM řekl(a)...

Nie przeszkadza Mi to ;)